Veiligheidsavond op 17 september. Kom ook!

Gepubliceerd op: 17 juli 2019 10:07

Op 17 september organiseert de raad een Veiligheidsavond. De raad stelt binnenkort namelijk een nieuw veiligheidsbeleid vast en wil daarvoor informatie ophalen bij veiligheidspartners en natuurlijk ook de inwoners van de gemeente West Betuwe. Want wat vindt u als inwoner belangrijk in dit nieuwe beleid? Kom langs tijdens deze avond en oefen invloed uit!

Niet alleen alle hulpdiensten, maar ook vertegenwoordigers van de WhatsApp/buurtpreventie, de gebiedsmakelaars, boa's, jongerenwerkers en straathoekwerkers van de gemeente zijn deze avond present. De burgemeester is als portefeuillehouder van de openbare orde en veiligheid natuurlijk ook aanwezig. Deze partijen vertellen tijdens een kennismarkt wat er momenteel al wordt gedaan op het gebied van veiligheid en wisselen graag ideeën met u uit.

Het programma

De avond begint om 19.30 uur in Het Nut in Beesd (Voorstraat 42 in Beesd). Tijdens deze avond kunt u verschillende pitches door de veiligheidspartners van de gemeente, zoals de hulpdiensten, verwachten. Daarnaast kunt u invloed uitoefenen en uw mening geven over stellingen die gaan over het thema van de avond. Aan het begin van de avond ontvangt u ook een persoonlijk budget, dat u over verschillende onderdelen van de veiligheid kunt verdelen. Zo geeft u aan de raad aan, wat u het belangrijkst vindt.

Alvast inspiratie opdoen? Bekijk dan het veiligheidsbeleid van de oud-gemeentes Geldermalsen, Neerijnen en Lingewaal. Deze worden momenteel aangehouden voor de gemeente West Betuwe, tot wij een eigen veiligheidsbeleid hebben vastgesteld.

U komt toch ook? 17 september 19.30 uur in Het Nut in Beesd. Tot dan!