Vacature griffiemedewerker West Betuwe

Gepubliceerd op: 10 november 2022 11:11

Wil jij helpen om de gemeenteraad van West Betuwe te faciliteren, ondersteunen en adviseren? En zo samen werken voor de inwoners van onze prachtige gemeente? Kom dan bij de griffie werken als Griffiemedewerker (24 uur/0,67 fte).

De organisatie

De gemeente West Betuwe zit boordevol ambities. Bij ons staat de inwoner centraal. Zowel bij de gemeente, als bij de gemeenteraad. De gemeenteraad staat midden in de samenleving. Door het onderhouden van intensieve relaties met de inwoners weten de raadsleden wat er speelt en belangrijk wordt gevonden in de 26 kernen.De gemeenteraad van West Betuwe bestaat uit 31 raadsleden, verdeeld over 10 partijen. Zij zetten zich allemaal met passie in voor onze gemeente.

Ons team

De griffie is een zelfstandig team dat werkt voor de gemeenteraad. We zorgen er onder andere voor dat het besluitvormingsproces van de raad zo soepel mogelijk verloopt. De griffie bestaat uit 6 collega's. Dit zijn de griffier, 2 raadsadviseurs, een communicatieadviseur en 2 griffiemedewerkers.

De griffie ondersteunt en adviseert de raad, plant vergaderingen en zorgt dat de juiste vergaderstukken er op tijd en volledig zijn. Inhoudelijk adviseert de griffie de gemeenteraad over voorstellen, de werkwijze en/of aanpak. De griffie verzorgt ook de communicatie van de gemeenteraad, zodat inwoners weten wat de raad doet en wanneer ze mee kunnen praten.

Wat ga je doen?

Als griffiemedewerker zorg jij, samen met de andere griffiemedewerker, voor de logistiek van de griffie en de raad. Door jou kunnen de raadsleden hun werk goed uitvoeren.

Wat je gaat doen:

• Administratieve en secretariële ondersteuning voor de griffie en de raad;
  • Het gebruiken van ons raadsinformatiesysteem van Gemeenteoplossingen;
  • Het onderhouden van ingekomen post en raadsstukken in ons zaaksysteem Djuma;
  • Beheer van de algemene griffiemailbox en dagelijks vullen en verzenden van de Dagmail;
  • Het opstellen en publiceren van agenda's van diverse vergaderingen en het maken van besluitenlijsten;
  • Ondersteunen van de griffier in diverse overleggen en vergaderingen;
  • Agendabeheer van de centrale raadsagenda en de agenda van de griffier;
  • Ondersteunen bij het gebruik van het AV-systeem tijdens vergaderingen;
  • Afhandeling financiële zaken voor de raads- en burgerleden.

Wat breng je mee?

Bij het werken voor de gemeenteraad is klantgerichtheid, flexibiliteit en zorgvuldigheid nodig. Verder breng je mee:

• Een afgeronde mbo-4 opleiding voor managementassistent of vergelijkbare werkervaring, met mbo+ werk- en denkniveau;
  • Werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring met het raadsinformatiesysteem van GemeenteOplossingen is handig;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Je hebt een brede interesse in de gemeentelijke overheid, in het bijzonder in het functioneren van de gemeenteraad;
  • Je functioneert goed onder hoge werkdruk;
  • Je hebt een toegankelijke persoonlijkheid en goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Het is geen probleem om regelmatig in de avonduren te werken voor de vergaderingen;
  • Je vakanties neem je bij voorkeur op in de periodes van reces van de raad;
  • Je werkdagen zijn in overleg.

Wat bieden wij?

De gemeente West Betuwe heeft een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband;
  • Afhankelijk van je opleiding en ervaring is het salaris max € 3.732 bruto per maand/schaal 8 op fulltime basis;
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Denk hierbij aan het kopen van extra verlofuren, fitness, extra pensioen, uitbetaling, etc. Je hebt zelf keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Het IKB is opgebouwd uit het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof en een vast onderdeel van je salaris;
  • Ruime opleidingsmogelijkheden;
  • Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer en thuiswerkvergoeding;
  • Een mobiele telefoon, iPad en laptop van de gemeente;
  • De rechtspositie van de sector gemeenten, zoals vastgelegd in de cao voor gemeenteambtenaren;
  • Een goede pensioenregeling, we zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP;
  • Een tegemoetkoming in de kosten van je zorgverzekering;
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenverzekering en een aantal andere aanvullende verzekeringen.

Wil je meer weten?

Neem dan contact op met de raadsgriffier Hans van der Graaff via 06 500 79 345 of via hans.van.der.graaff@westbetuwe.nl.

Nieuwsgierig naar de gemeente West Betuwe?

Ontdek meer over het bestuur en de organisatie op www.westbetuwe.nl en over het mooie gebied op www.beleefwestbetuwe.nl.

Is dit jouw baan?

Wil jij bijdragen aan de lokale politiek? En houd je van een baan waar geen dag hetzelfde is? Solliciteer dan direct! Dit kan via Werken in Gelderland.

De vacature staat open tot 1 januari 2023, maar interessante kandidaten worden eerder uitgenodigd voor een kennismaking. Mocht hier een goede match uit komen dan kan dit betekenen dat de vacature eerder sluit. Goed om te weten: de gemeente West Betuwe vereist altijd een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) bij indiensttreding.