Thema-avond participatie op 22 maart

Gepubliceerd op: 16 maart 2023 11:03

In de gemeente West Betuwe ligt al veel vast op het gebied van burgerparticipatie. De gemeenteraad wil over een paar onderdelen daarvan meer weten. Daarom organiseert een initiatiefgroep uit de gemeenteraad op 22 maart een thema-avond over burgerparticipatie.

Tijdens deze thema-avond krijgt de gemeenteraad meer informatie over jongerenparticipatie, burgerberaad en de Right to Challenge. Daarnaast horen ze wat er in West Betuwe al is gedaan op het gebied van participatie. En welke plannen de gemeente nog heeft voor de toekomst.

Vervolgens maken de aanwezigen kennis met drie initiatieven in de gemeente die een mooi voorbeeld zijn van burgerparticipatie. Dit zijn de initiatieven Duurzaam Warmte Enspijk, Heukelum actief en Eetprojecten in Haaften.

De thema-avond vindt plaats in de Ida Gerhardt Academie (Ossengang 45 in Geldermalsen). We starten om 20.00 uur. U bent van harte welkom om mee te luisteren en te praten. Aanmelden is niet nodig.

Bekijk de agenda