Thema-avond fruitteelt op 6 oktober

Gepubliceerd op: 04 oktober 2022 10:10

Ook de gemeente West Betuwe bereidt zich voor op de toekomst. Alle veranderingen in onze leefomgeving hebben ook gevolgen voor onze fruitgemeente. Daarom organiseert een initiatiefgroep uit de gemeenteraad, waarin alle partijen uit de raad zitten, een thema-avond over fruitteelt.

Waar: Fruit Tech Campus, Oudenhof 40 in Geldermalsen

Wanneer: Donderdag 6 oktober om 19.30 uur

Deze thema-avond is een avond voor raads- en burgerleden, die niet bedoeld is om politieke standpunten in te nemen. Tijdens deze avond bespreken we samen verschillende invalshoeken en scenario's, waar de raad invloed op kan hebben. Een neutrale gespreksleider speelt vragen uit het publiek door naar een divers panel van deskundigen.

De raads- en burgerleden nodigen ook de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties uit de gemeente West Betuwe van harte uit voor deze bijeenkomst. Vanwege een beperkt aantal zitplaatsen is aanmelden wel verplicht. Aanmelden kan tot donderdag 6 oktober 12.00 uur via griffie@westbetuwe.nl.

Programma

Gespreksleider André Hoogendijk leidt de avond. Na een opening van wethouder Joke van Vrouwerff komen er drie sprekers aan het woord. Zij lichten verschillende onderdelen van de fruitteelt toe. De sprekers zijn:

• Harry Schmeitz van de Fruit Tech Campus;
  • Erik van Haarlem, appel- en fruitteler en ambassadeur van Fruitpact;
  • Ronald van Marlen, ondernemer in biologisch en biodynamisch kleinfruit.

Na een korte pauze is er vervolgens een paneldiscussie. Deze ontstaat aan de hand van vragen uit de zaal. In het panel zitten naast de drie sprekers ook Walter van Dijk van de Rabobank en Mathieu Gremmen van Waterschap Rivierenland.