Nieuwe raadsgriffier voor West Betuwe

Gepubliceerd op: 03 april 2020 09:04

Griffier Hans van der Graaff en burgemeester Servaas Stoop

De gemeenteraad West Betuwe wees in de raadsvergadering van 31 maart Hans van der Graaff aan als raadsgriffier. In een uniek rustige vergadering, met maar 17 van de 31 raadsleden, is hij onder applaus welkom geheten in de gemeente West Betuwe. Van der Graaff start op 1 april direct als griffier.

Hans van der Graaff (54) heeft veel ervaring binnen gemeenten. Zo was hij al eerder griffier in de gemeenten Hellevoetsluis en Pijnacker-Nootdorp. Vanaf 1 april is hij de raadsgriffier van de gemeente West Betuwe. Hij realiseert zich dat de relatief nieuwe gemeente na de fusie nog voor grote uitdagingen staat. "Ik wil als griffier een verbindende schakel zijn in de verdere (door)start van de gemeente en de gemeenteraad in het bijzonder."

Maatregelen rondom corona

De gemeenteraad nam tijdens de raadsvergadering van 31 maart maatregelen rondom het coronavirus. Hierbij hield de raad rekening met de landelijke richtlijnen. Zo was er geen publiek aanwezig. De vergadering was wel online live te volgen. Ook stonden er alleen onderwerpen op de agenda die echt niet langer konden wachten. Zoals de aanwijzing van de nieuwe raadsgriffier.

Van elke fractie waren maximaal 2 raadsleden aanwezig in de raadszaal. Zo bereikte de raad een quorum: de minimale hoeveelheid raadsleden die nodig is om een besluit te kunnen nemen. De aanwezige 17 raadsleden stemden van harte in met het aanwijzen van Hans van der Graaff als griffier.

Hans van der Graaff neemt vanaf 1 april het stokje over van plaatsvervangend griffier Koen Steenbergen.