Maand van de raad: januari

Gepubliceerd op: 21 december 2022 10:12

De gemeenteraad heeft elke maand verschillende vergaderingen. Het presidium besluit wat er precies op de agenda van die vergaderingen staat. Lees hier over welke onderwerpen de raad in januari praat. En wanneer u kunt meepraten en invloed kunt uitoefenen. Hieronder vindt u het overzicht van alle vergaderingen in de maand januari. U bent bij alle vergaderingen van harte welkom!

Dinsdag 10 januari – Beeldvorming

Op dinsdag 10 januari is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vindt plaats in De Brandweerzaal in Geldermalsen (Rijnstraat 20) en start om 20.00 uur. De beeldvorming gaat over de verlichting in de gemeente.

Voor de gemeente komt er een nieuw beleidsplan verlichting. Licht is voor veel mensen vanzelfsprekend. Maar is het wel altijd en overal nodig? De gemeenteraad gaat op 10 januari met een bus door de gemeente om te bekijken hoe de verlichting nu is. Daar gaan ze met elkaar en met inwoners over in gesprek.

Praat mee

De gemeenteraad komt graag met u in gesprek over dit onderwerp. U bent daarom van harte welkom bij deze vergadering. Omdat we met een bus op pad gaan, hebben we daarin beperkte ruimte. Wilt u meerijden in de bus? Meld u dan voor 3 januari aan via griffie@westbetuwe.nl. Als u alleen de presentatie wilt bijwonen, is aanmelden niet nodig.

Dinsdag 17 januari – Oordeelsvorming

Tijdens een oordeelsvormende vergadering gaan de 10 fracties met elkaar in debat. De vergadering van 17 januari begint om 20.00 uur. Publiek is welkom.

De oordeelsvormende vergadering vindt plaats in De Brandweerzaal (Rijnstraat 20 in Geldermalsen). De raad praat hier over de volgende onderwerpen:

• Verlenging overeenkomst accountant
  • Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen 2023
  • Aanwijzen gemeenschappelijk lid Algemeen Bestuur Regio Rivierenland
  • Zienswijze kaderbrief GGD
  • Avri papierinzameling en pluspakket
  • Plantage fase 3

Dinsdag 31 januari – Besluitvorming

De raadsvergadering is de laatste vergadering van elke maand. Hierin neemt de raad besluiten. De agenda van de besluitvormende vergadering is pas definitief na de oordeelsvormende vergaderingen. In de oordeelsvorming bepalen de fracties namelijk of een vergaderstuk al klaar is om een besluit over te nemen.

Op dinsdag 31 januari vindt de raadsvergadering plaats in de aula van de Lingeborgh (Laan van Leeuwenstein 2 in Geldermalsen). We starten om 20.00 uur. Wilt u weten wat de raad besluit? Neem dan plaats op de publieke tribune of luister de vergadering online mee.

Meepraten met de raad?

Wilt u iets meegeven aan de raad over een van de onderwerpen op de agenda? Of juist een nieuw onderwerp onder de aandacht brengen? Dan kunt u gebruikmaken van uw inspreekrecht.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de griffie, via griffie@westbetuwe.nl, over de mogelijkheden.