Beeldvorming op 9 maart

Gepubliceerd op: 01 maart 2023 11:03

Op donderdag 9 maart is de beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering start om 20.00 uur in De Koeldert (De Koeldert 30 in Waardenburg). In de vergadering heeft de raad het eerst over het Landschapsontwikkelingsplan. Daarna praat de raad over de Gelderse puzzel en vervolgens over de warmtetransitie. Op het programma:

• 20.00 uur: Landschapsontwikkelingsplan
  • 20.45 uur: De Gelderse Puzzel
  • 21.15 uur: Warmtetransitie

Landschapsontwikkelingsplan

Het Landschapsontwikkelingsplan gaat over landschapsontwikkeling in de gemeente en hoe daarbij rekening kan worden gehouden met waardevolle landschappen en landschapselementen.

De Gelderse Puzzel

Binnen de provincie Gelderland en de regio Rivierenland lopen veel vraagstukken die met elkaar te maken hebben. Zoals op het gebied van duurzaamheid, stikstof, de warmtetransitie en ruimte. Al deze vraagstukken zorgen samen voor een zogenaamde Gelderse Puzzel om alles goed te laten verlopen. Hierover krijgt de gemeenteraad meer informatie.

Warmtetransitie

De gemeente West Betuwe wil in 2050 energieneutraal zijn. In 2019 is het Klimaatakkoord afgesloten. Daarin staat wat gemeenten doen om in 2050 energieneutraal te zijn. De warmtetransitie is daar onderdeel van. Dit gaat over de stappen die de gemeente zet in de aanpak naar een aardgasvrije gebouwde omgeving.

De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek over deze onderwerpen. U bent daarom van harte welkom om mee te luisteren en te praten! Aanmelden is niet nodig.

Bekijk de hele agenda