Beeldvorming op 6 december

Gepubliceerd op: 01 december 2022 10:12

Op dinsdag 6 december is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vindt plaats in De Pluk in Geldermalsen (Rijksstraatweg 64) en start om 20.00 uur. De beeldvorming staat in het teken van de jongerenraad, het speeddaten met de leerlingen van de Lingeborgh en het ophalen van oud papier door verenigingen.

We starten om 20.00 uur in De Pluk in Geldermalsen (Rijksstraatweg 64). U bent van harte welkom om mee te luisteren en praten!

Agenda van 6 december

• 20.00 uur - Presentatie jongerenraad over verkeersveiligheid
  • 21.00 uur - Terugblik op het speeddaten met leerlingen van de Lingeborgh
  • 21.30 uur - Presentatie ophalen oud papier door verenigingen

Jongerenraad over verkeersveiligheid

De jongerenraad voerde een onderzoek uit naar de verkeersveiligheid in de gemeente West Betuwe. Ze verspreidden een enquĂȘte onder jongeren in de gemeente. Daarin konden ze aangeven welke punten veiliger kunnen. Op basis daarvan brengt de jongerenraad een advies uit om de verkeersveiligheid te verbeteren.

Op vrijdag 18 november gingen de leerlingen maatschappijkunde van de Lingeborgh speeddaten met raads- en burgerleden. Ze spraken over uiteenlopende onderwerpen. Tijdens het speeddaten lieten de leerlingen ook een wens voor de gemeente achter op video. Die wensen bekijkt de raad vandaag.

Oud papier

De Avri geeft als afsluiter een presentatie over het ophalen van oud papier door verenigingen.

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens deze beeldvormende vergadering? U bent vanaf 20.00 uur van welkom in De Pluk in Geldermalsen (Rijksstraatweg 64).