7 november: Vergunningstaken

Gepubliceerd op: 01 november 2023 11:11

Op dinsdag 7 november is een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Op deze avond krijgt de gemeenteraad meer informatie over het terughalen van de vergunningstaken van de ODR naar de gemeente. De vergadering start om 20.00 uur in de Ida Gerhardt Academie (Ossengang 45 in Geldermalsen). Praat u mee?

Terughalen vergunningstaken

De VTH-taken staan voor vergunningen, toezicht en handhaving. De vergunningstaken worden nu uitgevoerd door de ODR (Omgevingsdienst Rivierenland). De gemeenteraad besloot dat de gemeente dit zelf weer moet gaan regelen.

De raad krijgt nu informatie over wat deze overgang precies inhoudt. En hoe dat proces er uit ziet. Eerst is er een algemene uitleg over het terughalen van de vergunningstaken. Daarna gaan de aanwezigen in groepen uit elkaar om samen het gesprek aan te gaan over:

1. Scenario voor implementatie vergunningstaken
2. Drie routes voor implementatie van vergunningstaken
3. Financiƫle en organisatorische consequenties van implementatie en uittreding

Wilt u meeluisteren of -praten tijdens over dit onderwerp? De gemeenteraad gaat graag met u in gesprek. U bent daarom van harte welkom op 7 november in de Ida Gerhardt Academie in Geldermalsen. Aanmelden is niet nodig.

Tweede beeldvormende vergadering

Tegelijk met deze vergadering is er nog een beeldvormende vergadering van de gemeenteraad. Deze vergadering gaat over woningbouwprojecten in de gemeente en alternatieven voor het ophalen van oud papier door verenigingen. Deze vindt om 20.00 uur plaats in De Betuwe Poort (Kornelis van Wijnenstraat 1 in Rhenoy).